Nominert til Spellemann!

Telemark Kammerorkester er nominert til Spellemann for innspillingen av B. Morten Christophersens oratorium "The Lapse of Time"! Utgivelsen er nominert i kategorien Tonos Komponistpris. Gratulerer til komponist B. Morten Christophersen, dirigent/kusntnerisk leder Per Kristian Skalstad, solistene Frank Havrøy og Ditte-Marie Bræin, Ensemble 96 med dirigent Nina T. Karlsen og organist Inger-Lise Ulsrud! "The Lapse of Time" er utgitt på Simax Classics og er produsert av Sean Lewis.

Lapse cover

 

Kimen - opera for kreti og pleti

Framføringa er et samarbeid mellom Opera Nordfjord, Telemark Kammerorkester, Seanse og Dei Nynorske Festspela 2018. Smakebiter fra operaen ble framført konsertant i 2017, men dette er første sceniske framføring.

Det blir 3 storslagne forestillinger i Propellhallen, Volda, fredag 8. juni og lørdag 9. juni 2018.

Telemark Kammerorkester med Lars-Erik ter Jung som dirigent og kunstnerisk leder er med på verdenspremieren av operaen Kimen av Magnar Åm under Dei Nynorske Festspela i Juni!
Operaen er et bestillingsverk fra Telemark Kammerorkester og er bygd på romanen Kimen av Tarjei Vesaas.

Utøvarar:
Karen Rosenberg Olsen - Sopran
Magne Fremmerlid - Bass
Eivind Kandal - Tenor
Thomas Røshol - Tenor
Ingeborg Fangel Mo - Mezzosopran
Ragnhild Engeseth - Alt
Louise Engeseth - Sopran
Karina Holkestad - Sopran

Telemark Kammerorkester
Ålesund strykekvartett
Indre strøk ungdomsstrykeorkester
Volda Vokal (kor)
Ørstakoret
Volda og Ørsta korskule
Ungdomsdansegruppe

Samandrag:
Operaen Kimen er eit bestillingsverk frå Telemark Kammerorkester. I samarbeid med regissør Jiri Nagy og sceneograf Kristof Asbot skal ein industrihall i Volda forvandlast til ei storslått operascene, der publikum vil få oppleve ei profesjonell operaforestilling i ei unik setting.
Den nyskrivne operaen er bygd på romanen Kimen av Tarjei Vesaas, omarbeidd til libretto av dramaturg Oda Radoor. Formålet med dette tverrkunsteriske prosjektet er å utforske kimen til det vonde og kimen til det gode i oss, gjennom å nytte musikk, ord, dans, scenografi, drama og rom til å uttrykkje motsetnadane i menneskesinnet.
Romanen vart skriven i 1940, etter krigsutbrotet, og representerer eit viktig vendepunkt i Tarjei Vesaas si dikting. Det metaforiske fekk større plass, språket vart meir nedstrippa og nake, det usagde vart meir framtredande, og eit mørkt djup kom meir til syne.
Romanen forutsåg det opprivande rettsoppgjeret og det folkelege, utanomrettslege oppgjeret som skulle utspele seg etter at krigen var slutt. Dette gjorde den ved å tematisere ein allmennmenneskeleg eigenskap: vår hang til hemn når me har opplevd urett, og vår fare for sjølve å gjere urett når hemntanken blir til hemnhandling, massesuggesjon og lynsjing.
Handlinga tematiserer også forholdet mellom menneske og natur. At mennesket ER natur, og at naturen er både grusom og god. Men at der kan ligge noko forløysande i innsikta om dette og i nærleiken til vokstrane, samværet med dyra, arbeidet med jorda, og døgnrytmen av mørke og lys.

Komponisten:
Magnar Åm, har tidlegare òg laga opera over boka Isslottet. Den operaen gjekk i 2014 ei veke i Den Ny Opera, Esbjerg og ei veke på Takelloftet ved Den Kongelige Danske Opera i København. Åm sin plan er å komponere ein trilogi over tekstar av Tarjei Vesaas. Operaen Kimen er nummer to i rekkja, der Fuglane truleg vil verte den tredje. Denne samansettinga er valt for å formidle eit sentralt emne i Vesaas si dikting, og som alle desse tre bøkene har til felles: omtanken med utskota i samfunnet, dei som av ein eller annan grunn har falle utanfor normaliteten.

Les mer om forestillingene under Dei Nynorske Festspela her

1

Ny CD ute nå: Chasing Strings

Denne produksjonen følger opp idéen om en serie innspillinger med Telemark kammerorkester som dedikert formidler av norsk samtidsmusikk. Denne satsningen, som startet med CD-en "Nostos" (FBRCD-04) utgitt i 2005, har stor spredning i repertoar og er samtidig enhetlig. Den røde tråden er at alle verkene har med strykere, og diskografien inneholder musikk knyttet til norsk folkemusikktradisjon, verk med blåsere og verk med ulike solister. Musikken er delvis av etablerte norske komponister, men også av yngre uetablerte – som på utgivelsen «Tapestry» (FBRCD-14) fra 2016, der verk av 7 komponister med tilknytning til Ny Musikks Komponistgruppe ble presentert. Her er spennet i forskjellige impulser til musikalsk inspirasjon også slående, samtidig som dette også er den første utgivelsen der strykeorkesteret musiserer alene. Og det er dette Telemark kammerorkester nå ønsker å følge opp med den nye CD-en, nemlig «ren strykermusikk», som i seg selv har et stort potensiale for nyanser og variasjon.


Innspillingen ble gjort i jubileumsåret 2017, der «Telemark Kammerorkester» kunne markere sin 25-årige eksistens – noe som også sammenfalt med Norsk Komponistforenings 100-års jubileum. Denne nye utgivelsen knytter sammen tre generasjoner norske nålevende komponister, som alle er godt etablerte. Alle verkene på «Chasing Strings» har også en tydelig tilknytning til orkesterets kunstneriske leder Lars-Erik ter Jung, som bestiller av «Chase» og “Munchsonaten", og som mangeårig samarbeidspartner og verkbestiller av de 3 komponistene.

www.fabra.no

 

Hør CDen her:

TIDAL / WiMP     http://listen.tidalhifi.com/album/85081714
iTunes / Apple Music https://itunes.apple.com/album/-/id1352296492
Deezer     http://deezer.com/album/57763432
Spotify     https://play.spotify.com/album/7FmM4v0H4dfWStqk62UPTb
Klicktrack Music Store     http://shop.klicktrack.com/522798

1